دشمن از همه ابزارها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می کند
کد خبر: 4056510
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

دشمن از همه ابزارها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می کند

استاندار گیلان، با بیان اینکه دشمن از همه ابزارها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می‌کند، هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز، 22 اردیبهشت در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان گیلان؛ با یادآوری هشدارهای رهبر معظم انقلاب درخصوص شبیخون فرهنگی طی سه دهه اخیر اظهار کرد: دشمنان بعد از ناامیدی در بخش جنگ سخت‌افزاری، وارد نبرد نرم افزاری و فرهنگی و ساخت فیلم‌هایی که کانون خانواده را نشانه گرفته اند، شده اند.

وی ادامه داد: نباید سنگرهای فرهنگی رها و دستگاه یا نهاد خاصی به عنوان متولی عفاف و حجاب شناخته شود، بلکه همه موظف به ترویج عفاف و حجاب و انجام فعالیت‌های مرتبط در این حوزه هستیم.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه مبنای کارها باید توجه به امور فرهنگی باشد، افزود: در مسئله عفاف و حجاب باید به بسته های فرهنگی در کنار بسته های علمی و کارشناسی اهمیت داده و احکام دینی و شئونات اسلامی رعایت شود.

عباسی با بیان اینکه دشمن از همه ابزارها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می‌کند، هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نگاه واحدی در این حوزه ایجاد کنیم و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نمادی از مسائل اسلامی و اخلاقی باشند.

وی خاطرنشان کرد: بایستی از ابزارهای مدرن برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار فرهنگی و انتشار از طریق رسانه های مختلف برای اثرگذاری مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب بهره گرفته و در کارها، صبغه فرهنگی غالب باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت رفع خلاءهای فرهنگی و اتصال حلقه های منفصل این بخش، اظهار کرد: در تفکیک فضای اداری که در اختیار زنان و مردان است، تمام توان خود را به کار گرفتیم و همه دستگاه‌ها هم موظف به ترویج عفاف و حجاب هستند و این کار فقط مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست.

وی رعایت عفاف و حجاب را منحصر به زنان ندانست و با تصریح بر اینکه مردان هم باید به الزامات آن پایبند باشند، فرامین رهبر معظم انقلاب، آموزه های دینی و دستورالعمل ابلاغی عفاف و حجاب را مبنای عملکرد همگان عنوان کرد.

عباسی، گیلان را یکی از استان‌های هدف گردشگری دانست و با اشاره به مفاخر ارجمند این استان، فرهنگ اصیل و لباس‌های محلی که در همه مناطق استان وجود دارد و برگزاری جشنواره‌های بومی را فرصتی مناسب برای نمایش پوشش‌هایی که از دیرباز بین مردمان گیلان وجود داشته و نمادی از عفت در جامعه هستند، دانست.

استاندار گیلان رعایت تقوای سیاسی و اجتماعی در اظهارنظر پیرامون اشخاص حقیقی، حقوقی و واقعیت های جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: پایبندی به این اصول، روح تازه‌ای به کالبد جامعه می‌دمد.

وی شورای فرهنگ عمومی استان را ظرفیتی ذکر کرد که می تواند موضوعاتی همچون عفاف و حجاب در آن مطرح شود و راهکارهای ترویج بیشتر آن مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha